2016 рік став роком ProZorro. У тендерній сфері нарешті запанував принцип «всі бачать все». Відтепер будь-який пацієнт зможе перевірити, які ліки закупила поліклініка чи в якій лікарні запланований ремонт.

Разом з тим, всевідкритість дала зрозуміти природу сис- темних проблем в сфері забезпечення медичних установ. Це і відмова від конкуренції, і закупівлі за завищеними цінами, і низький рівень професійності тендерних комітетів. Ми поставили собі за мету визначити альтернативні рішення до існуючих проблем.

Ми перевірили закупівлі 505 медичних установ 24 обласних центрів, у тому числі департаменти міських рад обласних центрів (крім м. Сімферополь та м. Севастополь, АР Крим), клінічні лікарні, пологові будинки, стоматології, центри крові, диспансери, дитячі лікарні, дитячі спеціалізовані санаторії, центри екстреної медичної допомоги, психоневрологічні лікарні та інші. Загалом проаналізовано тендерні контракти на суму 253 млн. гривень, які укладені протягом 01 серпня — 23 листопада 2016року.

42Проекти2016-3

Однією з ключових проблем виявилася надзвичайна кількість неконкурентних тендерів.  Загалом із 24 обласних центрів рішення про проведення конкурентних допорогових закупівель існують лише у 14 міст. Навіть у тих містах, де конкурентні допорогові закупівлі затверджені, у рішеннях місцевої влади є суттєві винятки, які корегують результати тендерів.

Із чверті мільярда гривень витрачених загалом, 35% складає сума контрактів неконкурентних допорогових закупівель (90 млн. гривень). При цьому у 13 обласних центрах із 24, суми неконкурентних допорогових закупівель переважають суми конкурентних надпорогових.

16387192_1231466193567671_4612649673843353201_n

 У 5 містах за вказаний період медичні установи взагалі не укладали контракти на конкурентних надпорогових закупівлях.

Паралельно був надісланий офіційний запит до 96 лікарень (по чотири лікарні на область), які першими перейшли на пілотний проект ProZorro, щоб з`ясувати можливі технічні проблеми у проведенні торгів онлайн.

20229851_1401924836521805_4111043468180375782_o

Серед знайдених ризиків, які стоять перед Prozorro, можна також відмітити негативну реакцію представників місцевої влади, інформаційний шум, запровадження закупівль через клони Prozorro у деяких містах, практики втручання в результати тендерів через суд тощо.

На основі зібраної інформації експерти Центру підготували посібник «Ключові проблеми на шляху ефективного впровадження ProZorro в медичних установах на місцевому рівні» та рекомендації, що були прийняті Міністерством економічного розвитку.
кнопка скачати

Показати кнопки
Сховати кнопки