11 вересня 2015 року вступив в дію Закон України «Про відкритість використання публічних коштів» відповідно до якого всі розпорядники та отримувачі бюджетних коштів в Україні (більше 76 000 організацій), державні та комунальні підприємства (більше 15 000 організацій) повинні звітуватися за використані публічні кошти. Про це ще раз нагадує наш експерт Віктор Мазярчук у своєму блозі на LB.ua.

570cc91531b6b

 

Станом на середину квітня на єдиному порталі публічних коштів можна знайти інформацію про всі платежі, які здійснюються через Єдиний казначейський рахунок. На сайті уже представлено більш ніж 17,5 млн. транзакцій. Щодня в автоматичному режимі на сайті розміщуються інформація про 100 – 150 тисяч нових транзакцій.

На прикладі Тернопільської міської ради можна показати можливості порталу. Знайти інформацію про всі втрати установи можна через функцію пошуку зазначивши ЄДРПОУ даної організації. Для прикладу, можна подивитися всі витрати Тернопільської міської ради (ЄДРПОУ 34334305). Інформацію про дані платежі можна скачати з сайту та здійснювати подальшу їх обробку. За посиланням знаходяться всі витрати міської ради починаючи з 15 вересня 2015 року.

570cca6a82a75

 

Одразу помічаєш велику кількість ФОП, які отримують бюджетні кошти. За визначений період 17% всіх платежів здійснювалося на фізичних осіб підприємців на загальну суму 1,566 млн.грн. (значна частина даних коштів оплачувалася на фінансову підтримку для реалізації бізнес-планів згідно проекту Європейського Союзу). Лідером серед ФОП за різними категоріями є:

– Найбільше платежів – 21 один з (74 платежів) отримав ФОП Спассков Денис Вікторович на загальну суму 80 242,30 грн. Поставлялося все, від тонер Konica-Minolta до за мішків для сміття різного формату

– Найбільшу суму 211590 грн. трьома платежами отримав ФОП Голик Володимир Богданович за «прилад для контролю фізичного характеру (тепловізор)» 91 тис., за «електростанцію дизельну,електростарт KDE 12STA3» – 87 тис.грн (ціни на даний тип товару від 82 до 98 тис.грн.). та «електроперфоратор HM 1307CM» – 33 тис.грн. Цікаво, що з даним типом товарів буде робити Міська рада? Оцінювати роботу міської ради через тепловізор? Або може зебезпечувати якісну роботу всіх працівників Міської ради за допомогою електроперфоратора? Чи забезпечувати електроенергією сесію за допомогою дизельної електростанції?

– Найбільшу суму сплачену за один раз 111682 грн. 26.11.2015 року отримав ФОП Махов Юрій Юрійович за «за стол.шестик.,стол.двом,стіле.дит.,ліж.дит.,ліж.д.вохяр.». З призначення платежу можна сробувати зрозуміти, що за ці кошти куло придбано стіл шестикутний, стіл дометровий, дитяче ліжечко, ліжко двоярусне. Цікаво навіщо двохярусне ліжко в Тернопільську міську раду? Вони там спатки збираються… Ось так виглядає інформація по даному платежу.

1

 

– Найменшу суму у розмірі 80 грн. отримав 05.10.2015 ПП Яворський М.Б. за «а заміну перед.гальмівн.колодок авто.Дачія Логан №ВО 6180 АК» (автомобіль значиться за заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Леонідом Бицюрою).

Окрім інформації, яка автоматично передається на порталі про платіжні доручення можна на даному ресурсі знайти інформацію про укладені угоди якщо вона внесена розпорядником або отримувачем бюджетних коштів. З практично 90 тисяч юридичних осіб, які мають звітуватися відповідно до Закону зареєструвалися уже 27 тисяч. Очікується що до кінця року даний показник буде збільшено практично в два рази. Для цього представники Мініфіну, проекту E-data, нашої організації та інших їздять в регіони та проводять навчальні тренінги для державних службовців. Уже на порталі розміщено інформацію про 3,4 млн. договорів, що є найбільшим публічним «сховищем» договорів в Україні.

Ось так виглядає інформація по одному з договорів підписаних Тернопільською міською радою.

 

2

3

4

 

На сайті відсутня інформація про договір №09/11-4 від 09.11.2015 між Тернопільською міською радою та ФОП Махов Юрій Юрійович на поставку товару згідно з інформацією згідно якої перерахували найбільшу суму для ФОП.

Як бачимо на рисунках, які подаються, інформацію Тернопільська міська рада наразі не внесла повністю. Таким чином, явне порушення статі 4 Закону України «Про відкритість використання публічних коштів». Яка передбачає, що керівник організації несе відповідальність за наступні порушення:

1) неоприлюднення інформації відповідно до цього Закону;

2) оприлюднення недостовірної, неточної або неповної інформації;

3) несвоєчасне оприлюднення інформації.

За порушення даної норми Міський голова Тернополя Сергій Надал повинен бути притягнутий до адміністративної відповідальності відповідно до 212 статті Кодексу України про адміністративні правопорушення яка передбачає від 17 до 34 тисяч гривень штрафу.

Віктор Мазярчук, експерт Центру «Ейдос»

 

Показати кнопки
Сховати кнопки