Сьогодні в офісі Реанімаційного Пакету Реформ на прес-сніданку «Реформи інфраструктури: коли зміняться українські дороги» представники профільних організацій та експерти обговорили поточний стан дорожньої галузі, проблеми та перспективи.
В зустрічі взяли участь менеджер реформ Мінінфраструктури Віктор Загреба, директор Національного Секретаріату CoST Наталія Форсюк, експерт Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер та голова правління ГО «Життя» Андрій Скіпальський. Модератором дискусії виступив Віктор Таран, член Ради РПР та голова Центру «Ейдос».

На разі актуальною темою реформ є безпека на дорогах. Це стосується відразу і правил дорожнього руху, і проектування вулиць та розмітки, і власне якості доріг. Учасники прес-сніданку розповіли, що відбувається у цих трьох секторах.

Віктор Загреба, менеджер реформ Міністерства інфраструктури, зазначив, що пріоритетом команди підтримки реформ, до якої він входить, є реформа дорожнього сектору.

Одним з важливих елементів цієї реформи є децентралізація управління дорогами. Держава вже давно не керує всіма дорогами, більшість з них перебувають у власності місцевих громад. І зараз відповідальність за ремонт доріг несе місцева влада, якій в останні роки виділяється достатньо коштів для цього.

Крім того Віктор розповів, що в поточному році 120 тис. км. доріг місцевого значення (обласні та районні) разом з відповідними джерелами фінансування (35% Державного дорожнього фонду) були передані на баланс обласних державних адміністрацій.  Для ОДА ця сфера управління нова і їм ще потрібно вчитись розпоряджатись таким майном. Міністерство Інфраструктури разом з різними організаціями проведе серію тренінгів, щоб навчити області керувати дорогами ефективно.

Щодо безпеки дорожнього руху Віктор зазначив, що вже розроблена Державна програма підвищення рівня безпеки дорожнього руху на період до 2020 року. Планується виділити виділити 6 млрд. грн. на заходи, передбаченні програмою.

Наталія Форсюк, директор Національного Секретаріату CoST в Україні (Construction Sector Transparency Initiative – Міжнародна Ініціатива з прозорості будівництва об’єктів інфраструктури за публічні кошти), розповіла про результати моніторингу,  який проводить організація з 2016-го. По-перше, ще досі гостро стоїть питання підзвітності. На разі не передбачена звітність про стан виконання робіт, і тому надзвичайно складно перевірити, що було зроблено. Другою проблемою, є видавання капітальних ремонтів за поточні. 87 % ремонтів доріг подаються як поточні середні ремонти, які на відміну від капітальних не здаються на експлуатацію. Таким чином держава не здійснює контроль якості таких робіт.  Крім того поточні ремонти не підвищують міцність дорожнього покриття. Третьою проблемою є відсутність відкритого ринку інжинірингових послуг в цьому секторі.  Діяльність є практично монополізованою «Укравтодором».  Зараз Міністерство інфраструктури активно працює над тим, щоб відкрити цей ринок і підвищити якість робіт завдяки конкуренції.

Наталія зазначає, що змін в поточних середніх ремонтах вони не очікують в найближчі 2 роки. Проте плюсом є те, що вже серйозно сприймають класифікатор ремонтів, де чітко визначені критерії тих чи інших робіт. Завдяки цьому не можна буде видавати капітальний ремонт за поточний.

Володимир Шульмейстер, директор програми “Інфраструктура” аналітичного центру “Український інститут майбутнього”,   підкреслив важливість  цементно-бетонних доріг як альтернативи асфальтних. Згідно з дослідженнями Інституту такі дороги потребують значно менше ремонтів та служать довше. В Україні поки менше 2% таких доріг. Також Володимир зазначив, якщо продовжать купувати бітум для ремонту доріг, то більше половини дорожнього фонду піде на підтримку країн, які продають бітум, а не у власну економіку.

Андрій Скіпальський, голова правління ГО «Центр громадянського представництва «Життя» підсумував, що крім інфраструктурних питань важливими також є правила дорожнього руху та забезпечення їх дотримання. Загалом ми зараз тільки на початку реалізації стратегії безпеки дорожнього руху, але якщо успішно реалізувати заплановані реформи, то ми досягнемо значного процесу.

 

Захід організовано у рамках проекту «Розвінчання міфів про реформи задля підвищення якості політичної журналістики» за підтримки програми Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Позиція, висловлена в публікації, не обов’язково відображає позицію Посольства США в Україні.

Показати кнопки
Сховати кнопки