Минулий рік видався гарячим і насиченим на політичні події. І президентські вибори, і дострокові вибори до Верховної ради України. Таким чином, виник запит на політичну освіту для молоді, яка або вперше йшла на вибори, або не вперше, але не до кінця розбиралася в повноваженнях ВРУ, Кабміну та президента, а також  – в маніпуляціях, які політики використовують у своїх комунікаціях.

У 2019 році Центр «Ейдос» реалізував 4-х місячний проект «Обираю свідомо!». Це була інформаційно-просвітницька кампанія для підвищення рівня медіаграмотності та критичного мислення серед молодіжної аудиторії та виборців, які обирають вперше, шляхом поширення просвітницького контенту в соцмережах та ЗМІ.

Вулична акція

Стартував проект в липні із проведення акції-відкриття «Вулична акція проти популізму» у парку ім. Тараса Шевченка (Київ). Було встановлено величезний банер з переліком основних органів державної влади і їхніми повноваженнями. Перехожих запрошували наклеїти наліпки навпроти тих повноважень, які, на їхню думку, відповідають тій чи іншій держструктурі. Основною метою акції було показати, наскільки важливо розуміти реальні повноваження всіх органів влади та як часто політики маніпулюють цією темою та обіцяють виборцю завідомо неможливі речі.

Просвітницький контент

Протягом інформаційно-просвітницької кампанії освітніми матеріалами було охоплено більше 6-х млн користувачів Facebook та Instagram віком 18-24 роки. Освітні матеріали детально розкрили теми парламентських виборів, способів перевірки кандидатів в депутати, подальшого контролю діяльності депутатів, фінансування політичних партій, політичних маніпуляцій, законотворчості, місцевих виборів та політичної пропаганди.

Протягом 4-х місяців було підготовлено та поширено 17 статей, 6 пояснювальних відео та 7 відео з лідерами думок, які були попередньо визначені шляхом телефонного опитування 200-т респондентів, 8 освітніх тестів, а також – 10 інфографік.

Для зацікавлення молоді був використаний такий популярний формат як меми (загалом в статтях та тестах було поширено 66 мемів).

Розробка всіх інформаційних продуктів відбувалась з залученням політологів, політтехнологів та експертів з комунікацій. Таким чином матеріали вийшли якісні і по змісту, і по формі.

Всі матеріали були зібрані під хештегом #явирішую на спеціально створеному сайті проекту: idecide.com.ua.

Проведення підсумкової прес-конференції

На завершення проекту було проведено підсумкову дискусію в УКМЦ: «Політична освіта для молоді: що в тренді?».

На зустрічі були представлені результати проекту, а також разом з учасниками була проведені дискусія щодо методів залучення молоді до політичної освіти. Під час відкритого обговорення, як підвищувати рівень політичної освіти молоді, більшість учасників дискусії згадували необхідність використовувати як «точку контакту» сучасні інтерактивні формати та лідерів думок. В цілому є вже дуже багато онлайн-курсів та іншого контенту для тих, хто хоче краще розбиратися у тому, що відбувається в країні, головне – зацікавити людей та заохотити людей шукати цю інформацію.

ЗМІ про проект

В процесі реалізації проекту активності та матеріали кампанії привернули увагу ЗМІ до проблематики політичної освіти для молоді. Експерти із комунікацій тетяна Кавуненко та Анастасія Голуб, які займалися реалізацією проекту, 4 рази були запрошеними гостями радіо-ефірів на «Громадському радіо» та радіо UA:Суспільне для розмови про політичну освіту для молоді та протидію політичним маніпуляціям.

Ефір «Якою має бути політична освіта для молоді?»: https://hromadske.radio/podcasts/turboranok-donbas/yakoiu-maie-buty-politychna-osvita-dlia-molodi

Ефір «Меми проти лонгрідів: що молодь хоче знати про політику»: https://hromadske.radio/podcasts/drive-time/memy-proty-lonhridiv-shcho-molod-khoche-znaty-polityku

Ефір «Масова свідомість: як нас “ведуть” і чому ми “ведемося”?»: http://www.nrcu.gov.ua/news.html?newsID=90003

Про виборчі системи на прикладі піци: як говорити з молоддю про політику?: https://hromadske.radio/publications/pro-vyborchi-systemy-na-prykladi-picy-yak-govoryty-z-moloddyu-pro-polityku

Результати проекту

Завдяки проекту цільова група, а саме молодь 18-24 роки, отримала більше якісних та цікавих матеріалів на тему політичної освіти, медіаграмотності та розвитку критичного мислення.  Про зацікавлення молоді матеріалами свідчать результати рекламної кампанії. Матеріали отримали 24 546 реакцій (лайки), були поширені 2 447, а загальна кількість взаємодій з постами склала 2 063 397.

Завдяки інформації, поданій в матеріалах, молодь 18-24 роки підвищила свій рівень обізнаності в темах парламентських виборів, способів перевірки кандидатів в депутати, подальшого контролю діяльності депутатів, фінансування політичних партій, політичних маніпуляцій, законотворчості, місцевих виборів та політичної пропаганди.

Проект «Обираю свідомо!» було реалізовано Центром «Ейдос» за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Автор: журналістка, менеджерка із комунікацій Центру «Ейдос» Тетяна Кавуненко

Показати кнопки
Сховати кнопки