Фото: виконавчий директор Центру «Ейдос» Ольга Будник

Виконавчий директор Центру «Ейдос» Ольга Будник про командотворення та якості лідера, який  веде за собою команду.

За характером управління лідери поділяються на 2 типи: лідер Jazz (ефективна організація, підтримує індивідуальні ініціативи, навіть, коли вони виходять із зони комфорту. Так би мовити, лідер, який використовує у своїй роботі 2 основні інструменти правління: ритм+ імпровізація) та лідер «Оркестр», який частіше зустрічається у великих корпораціях. Йому притаманні чітко прописані норми та рамки, це такий собі лідер-організатор.

Як же створити команду та ефективно нею керувати?

У відповідь на це запитання експерт наводить 4 основних правила менеджменту:

  1. знайти потрібних юдей;
  2. дати конкретній людині ту роботу, яка їй найбільше підходить;
  3. не забувати про мотивацію;
  4. допомагати всім членам команди об’єднатися і дати відчуття долученості до командної роботи.

«Спочатку Ви маєте зібрати команду тих, з ким Ви хочете йти. Далі залучаєте їх до спільної роботи. Люди мають відчувати себе долученими. Важливо найсильніших людей у команді ставити на найкращі позиції/можливості, а не на найбільш проблемні», – підкреслює експерт.

За словами Будник, для лідера надзвичайно важливо розуміти свою місію та ціль.

«Місія – це те, що ми віддаємо, приносимо в цей світ. Ціль – це те, що ми беремо від життя, завойовуємо, досягаємо», – пояснює експерт.

Вона також наголошує на важливості того, щоб цінності людини і цінності команди співпадали.

«Якщо цінності не співпадають, людина буде ставитися до свої роботи досить формально і не буде повністю їй віддаватися», – пояснює вона.

Створюючи команду, потрібно розуміти, які бувають типи людей і наскільки важливо делегувати їм саме ту роботу, які їм найбільше вдається.

Наприклад, тип Producing найкраще справляється із завданням постановки цілей та їх виконанням. Також такі люди добре розуміють потреби клієнта, розуміють технології. Їм вкрай необхідна мотивація досягати – вони мають постійну потребу діяти і досягати результату, зазвичай ці люди багато працюють (але не завжди ефективно).

Другий тип – це Administrator. Це люди уважні до деталей, добре систематизують процес, організовані, вміють передбачати проблеми, хвилюються про точність і правдивість інформації. Однак, вони мають постійну проблему контролювати процес.

Третій тип – Entrepreneurship. Це люди, які добре справляються з плануванням, генерують план дій, аналізують зміни в середовищі, мають багато ідей, постійно рухаються від однієї ідеї до іншої, не завершуючи попередню.

Тип людей Іntegration вміють об’єднувати людей в команді, формують організаційну підтримку ідеям та їх впровадження, формують організаційний клімат, систему етики та поведінки, змінюють самоусвідомлення організації із механістичного на органічне, творять і виховують культуру довіри та поваги, а також – будують команду людей, які розуміють, поважають і взаємодоповнюють один одного.

Ольга Будник наголошує на важливості мотивації в команді та окреслює її, як джерело бажання та двигун прагнення йти вперед.

«Все те, що дається нам легко, не цінується», – додає вона.

До рецептів мотивації вона відносить: відповідальністьі турботу про команду та наголошує на тому, що особисті емоції та інтереси керівника мають відходити на другий план.

«Лідер – це команда», зазначила експерт і поділилася порадами, як стати хорошим лідером:

  1. Генеруйте маленькі перемоги;
  2. Вчіться на досвіді;
  3. Створюйте клімат довіри;
  4. Фасилітуйте взаємини;
  5. Допомагайте іншим зростати;
  6. Розвивайте компетенції та впевненість;
  7. Визнавайте внесок кожного члену команди;
  8. Персоналізуйте схвалення, визнання;
  9. Створюйте дух ком’юніті (осередку, команди, громади);
  10. Відпускайте тих, хто «не свої».

Матеріал підготовлено за результатами проведення «Школи відповідального політика» у місті Рівному 24-26 травня. Семінар проводився за підтримки Фонду Фрідріха Науманна «За свободу».

Показати кнопки
Сховати кнопки